Τετάρτη, Ιουλίου 31

Ο ξεσηκωτήρης

    Ήμουν δεκαπέντε. Εχμ.. νταξ..δεκάξι. Δεκαεφτά δηλαδή.
Και τότε μπήκε ο Αύγουστος. Μπήκε και κάθισε εκεί όπου βάζω να καθίσει ο προσωπικός μου σύμβουλος πανικού. Στη μπερζέρα της κούτρας μου. Με τα χέρια μου που κολλούσαν μάλλον απ' τα σύκα του πάσαρα ένα ποτήρι μοσχάτο. Εκείνος μου έδωσε γελώντας ένα μωρομάντηλο να τρίψω τα δάχτυλα. Ρώτησε από τι κολλάνε τα χέρια μου. Πιάσαμε να μιλάμε για αυτό και για κείνο, είπαμε τελικά τα σύκα σύκα και τη σκάφη σκάφη.
- Οχτώ στα δώδεκα αγόρια της ηλικίας μου , μου είπε, έχουν χάσει ήδη την παρθενιά τους. Εγώ γιατί ;
- Εγώ τι γιατί ; του αποκρίθηκα..
- Γιατί ακόμα έχεις δάχτυλα που κολλάνε ;
- Μια χαρά είναι και τα δάχτυλα και τα σύκα, του είπα. Να τελειώνει το κρασί του , του είπα, και να με αφήσει ήσυχο.
   Εκείνος, όπως ξέρεις, δεν είναι από τους συνεννοήσιμους μήνες. Με ‘πιασε στο μπίρι μπίρι. Δε θα με αφήσει έτσι μου είπε. Να πάω να φέρω ένα τετράδιο κι ένα μολύβι, μου είπε. Εεε, πήγα κι έφερα.
- Πρόσεξε... μου λέει τότε :  Οχτώ στα δώδεκα κορίτσια τον Αύγουστο … αλλάζουν αγαπητικό.
-Πως αυτό ; του είπα. Είναι ο μήνας του Δία ;
-Είναι γιατί τον Αύγουστο δώδεκα στα οχτώ αγόρια αλλάζουν αγαπητικιά.. μου λέει.
-Χαμός γίνεται, του λέω ; Χάνει η μάνα το  παιδί ;
-Πρώτα πρώτα νομιμοποιείται η γύμνια, αποενοχοποιείται ο πόθος για το κορμί, και έτσι ανταλάσσονται τα περισσότερα βλέμματα με νόημα και τα περισσότερα λόγια χωρίς νόημα, μου λέει..
-Καλό είναι αυτό ; του λέω .
-Για την οικονομία όχι , μου λέει, αλλά για τους ανθρώπους είναι μια χαρά.
-Και με τα σκόρδα ; τον ρωτάω.
-Τι με τα σκόρδα ; μου λέει…
-Τον Αύγουστο δε μαζεύουμε και τα σκόρδα ;
-Τα μαζεύουμε αλλά δε τα τρώμε αμέσως, διατείνεται !
Εμένα μου φαίνεται λίγο υποκειμενικό το επιχείρημα αλλά περιμένω να δω τι άλλο θα πει.
-Τι ξέρεις για τον έρωτα ; μου λέει.
-Είναι όλα στο internet πλέον, απαντώ.
-Από πρώτο χέρι ; μου λέει.
-Από το δεξί τα πάντα. Με το αριστερό δε βολεύομαι, του λέω.
-Από πρώτο χέρι βρε παιδί μου, επιμένει…ενοχλημένος χούφτωσες ; Έχεις δοκιμάσει κούκουμπερ ;
-Γερμάδες κούκουμπερ...του λέω.

     Βάζει το πρόσωπό του μέσα στα χέρια...Περνάνε μερικά δευτερόλεπτα και ενώ δε μιλάω δε μιλάει ούτε ο Αύγουστος. Αυτό λέγεται προσωρινή αμηχανία. Επειδή η πλοκή θα κολλήσει, πάω μερικά λεπτά αργότερα. Το μοσχάτο έχει κυλήσει στο λαρύγγι του. Νομίζω πως θέλει να με πιάσει από το λαρύγγι :

-Να σου ξαναβάλω κρασί, του λέω.
-Γράφε : διατάζει… 15 Αυγούστου είναι η χρυσή πανσέληνος. Τι θα κάνεις ;
-Θα σταματήσω τη νηστεία του λέω. Θα πάρω τηλέφωνο τη θεία Μάρω... Θα...
-Βρε μπουμπούνα ! ξεσπάει. Ξέρεις ποιος είμαι εγώ ; … Γράφε : Γρά-φε :
1. Θα πάω και θα ξελογιάσω ολοκληρωτικά μια υπέροχη κοπέλα. (Υπέ-ρο-χη κοπέ-λα γράφω εγώ…)
2. Θα την ταίζω ρόγες από σταφύλι στο στόμα μέχρι να νυχτώσει. (Στο στο-μα γράφω…)
3. Θα την πιάσω από το χέρι και θα την πάω στην ακρογιαλιά. (Γυαλιά γράφω εγώ…)
4. Θα την παρασύρω στη θάλασσα και θα κολυμπήσουμε γυμνοί στη γραμμή που χαράζει το φεγγάρι… (Γκάρι.. εγώ…)
-Μισό λεπτό, του λέω, έσπασε η μύτη από το μολύβι. Έχεις ξύστρα ;
-Όχι, πάρε μαρκαδοράκι μου λέει, Pellican, 0,7… το βγάζει από τη τσέπη της βερμούδας του και μου το δίνει… γράφε λέει πάλι :
- Τον Αύγουστο τα πάντα είναι πρόθυμα να τρυγηθούν, μου λέει, γράφεις ; Τα αμπέλια, τα σύκα και τα στήθια των κοριτσιών…
-Τα αμπέλια και τι άλλο ; λέω εγώ… τότε ανάβει αυτός, σηκώνεται και με μουτζώνει !
- Είσαι ανεπήδηκτος ! .... με λέει.

   Να μη τα πολυλογώ, με αφήνει με τη λίστα μισή, φεύγει παραπατώντας από το μοσχάτο, εγώ σκέφτομαι ότι κολώνω να κάνω πρόταση σε φωτογραφία, πόσο μάλλον σε κοπέλα, πόσο μάλλον σε κοπέλα ντυμένη ελάχιστα. Ρίχνω μια ματιά στο ημερολόγιο. Όγδοος από δώδεκα. Χάθηκε να είναι Γενάρης να φοράμε παλτά, σκέφτομαι… Ακούγεται κεραυνός απ’ όξω, δήθεν θα βρέξει, ο Αύγουστος είναι που βρυχάται :
-Σήκω και τράβα να ξεπαρθενιαστείς μου λέει. ( ο κεραυνός )

    Και με τα πολλά… ¨σηκώθηκα¨ . Και άμα σηκωθώ εγώ σηκώνομαι. Από τότε δεν έχω ξανα ¨καθήσει¨. Γι αυτό τον μήνα Αύγουστο δε τον έχω για πολλά πολλά. Ούτε εφορίες πληρώνω, ούτε συρτάρια τακτοποιώ, ούτε λάδια στο αμάξι αλλάζω, ούτε τη μάνα μου τηλέφωνο πολυ παίρνω… Είμαι αλλού. Ασχολούμαι με το ξεσήκωμά μου και με τους κώλους... Όπως όλοι οι Έλληνες. Και οι Ιταλοί. Και οι Ισπανοί. Και οι Αιγύπτιοι. Και οι Μαροκινοί και οι Μαλτέζοι και οι Πορτογάλοι. Άντε και μερικοί Γάλλοι.

    Κωλοθάλασσα αυτή η Μεσόγειος τον Αύγουστο. Άντε να της βάλει σειρά ο Κυριάκος !
   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

εντυπώσεις ;