Κυριακή, Μαρτίου 19

το πιό μοχθηρό σχήμα είναι ο κύκλος

     Με τρελαίνει ο κύκλος. Η πίεση που μου ασκεί να κλείσω το ένα και το άλλο με οποιοδήποτε κόστος, αν με καταλαβαίνεις τι εννοώ... Είναι μια αδυσώπητη πρεμούρα που δεν την ανακαλώ ως έμφυτη. Μου τη δίδαξαν, την υιοθέτησα, την υπηρέτησα, μάτωσα.


     Ο κύκλος στο μυαλό μου με καθοδηγεί σε όλα τα ζητήματα για μια στέρεη έκβαση. Αφυδατώνει την αδιαμφισβήτητη μαγεία του ανεκπλήρωτου . Χωρίζει τη ζωή μου σε χρονομετρημένους αγώνες ! Δεν μου επιτρέπει να κοντοστέκομαι και να ξανααποφασίζω.

      Όλα τα πλάσματα απολαμβάνουμε τις ανάπαυλες εξίσου με τις κατακτήσεις. Οι ανάπαυλες πληρώνουν μετρητοίς. Οι κατακτήσεις αντίθετα, πιστώνονται σαν επιταγές... μεταχρονολογημένες. Θα μπορούσα να ζήσω ακολουθώντας μια σειρά από ανάπαυλες, τώρα που έχω αποδείξει στον εαυτό μου ποιός είμαι.

     Τα μωρά δεν ζωγραφίζουν κύκλους. Τα παιδιά παρ' όλη την ζήλεια τους για τους μεγαλύτερους, τους κύκλους τους κάνουν ανοικτούς. Θέλω να πω, δυσκολεύονται να κλείσουν τη γραμμή με εκείνο το τέλειο ραντεβού της αρχής με το τέλος. Δεν είναι σίγουρα πότε να σηκώσουν το χεράκι. Δεν είναι σίγουρα αν θέλουν να αποτελειώσουν ένα σχήμα που μπορεί να υπόσχεται κύκλο αλλά είναι ήδη όμορφο. Τότες οι μεγάλοι τα κοιτούν επιτιμητικά.  Μερικές φορές πιάνουν το χεράκι και τα βοηθούν. Οι έφηβοι αρνούνται την νομοτέλεια των κύκλων. Δεν αφήνουν έξω από το παιχνίδι το διαφορετικό και το ασύμβατο. Το να πειραματίζονται με ανοικτές συμβάσεις είναι κομμάτι της libido τους. Μερικές φορές οι μεγάλοι παίρνουν τον έλεγχο και τους βοηθούν να μάθουν... να φοβούνται.

    Δες εδώ μερικές φράσεις , τόσο συνηθισμένες, ε ; Κύκλος σπουδών. Τι σηματοδοτεί ; Μια άφιξη ή μια ψευδαίσθηση ; Το άλλο, το άλλο : αυτή η σχέση έκλεισε τον κύκλο της ! Αλήθεια ; Υπάρχει κάποια σχέση που ήταν άξια να δημιουργηθεί και δεν έχει τίποτα να δώσει ; Το άλλο πάλι ; Ο κύκλος της ζωής ; Γιατί οι ηλικιωμένοι γαντζώνονται στις μικρές χαρές σαν να είναι η τελευταία σταγόνα στο παγούρι ; 

    Δεν είναι κύκλοι αυτά. Είναι πάντοτε το βολικό αφήγημα. Επειδή, το να εξελίξεις είναι δυσκολότερο από το να τερματίσεις. Επειδή το να διορθώσεις είναι δυσκολότερο από το πετάξεις.  Επειδή το να σηκώνεσαι είναι πιο δύσκολο από το να μένεις ξάπλα. 

   Το πιο μοχθηρό σχήμα είναι ο κύκλος. Εμένα τώρα τελευταία με μαγεύουν οι τροχιές. Είναι κατά κανόνα αλλειπτικές. Για κάποιο λόγο, για κάποιο λόγο σε όλο το σύμπαν, κανένας πλανήτης δεν διαγράφει έναν τέλειο κύκλο. Καταλαβαίνεις , τι θέλω να πω, ε ;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

εντυπώσεις ;