Πέμπτη, Φεβρουαρίου 23

πολύς καυγάς για μια ισοπαλία

      Υπάρχει μια ψυχική κατάσταση που την αναγνωρίζω από την αντίδραση του σώματός μου,  και λέγεται ισορροπία. Δε συμβαίνει κάθε μέρα,   κάθε άλλο. 

    Κάθε φορά που στις ..κοκορομαχίες μου βγαίνω νικητής ή ηττημένος αυτή η συνθήκη ηρεμίας εκλείπει. Γιατί, τελικά ούτε να κατατροπώνω ούτε   να με πατούν ανέχεται το σώμα μου. 

        Ιδιαιτέρως σε καταστάσεις μιας μακριάς αντιπαράθεσης για ζητήματα που, ακουμπάνε την ψυχική ισορροπία, και εμπλέκονται άτομα που αγαπώ βαθειά, το σώμα μου φωνάζει με όλη του τη δύναμη ! Ο αυχένας σφίγγει, το στομάχι αρνείται να χωνέψει, οι ρυτίδες του προσώπου μου βαθαίνουν, και οι ώμοι μου στέκονται σε αφύσικες γωνίες. Δε περνώ καλά.

    Εκείνο που άργησα να καταλάβω είναι ότι το ίδιο λυπηρό αποτέλεσμα πάνω μου παράγουν και οι νίκες στις οποίες για χρόνια στήριζα το φρόνημά μου. Η νίκη φθείρει. Δεν κινητοποιεί υγιή χαρακτηριστικά και δεν εμπεδώνει αίσθημα ασφάλειας, όπως διαδίδεται. Απλώς σε σπρώχνει στο κέντρο της αρένας, γιατί μια σκοτωμένη τίγρη, δεν είναι ποτέ αρκετή τροφή. 

    Αντιθέτως, μια καταπραϋντική γιορτή που ξεκινάει από το μυαλό κι απλώνεται μέχρι τα ακροδάχτυλα, έρχεται να επιβραβεύσει, την επίπονη προσπάθεια που απαιτεί κάθε κατάσταση ισορροπίας. Κάθε έκβαση που αφήνει και εμένα ζωντανό - και την καγκελόπορτα στη τίγρη ελεύθερη να πάει παρακάτω.

    Και καλά οι άνθρωποι, έχουμε μια ζωή για να σφάλουμε και να μάθουμε, δικαιολογούμαστε. Τα κράτη που τα ακολουθεί μια ιστορική πορεία και έχουν υποτίθεται θεσμούς για προγραμματισμό του μέλλοντος γιατί δεν επιδιώκουν με τον πλανήτη και τους συγκάτοικους σε αυτόν, εξ ορισμού, μερικές ισοπαλίες ;

"Η ζωή είναι η μόνη μάχη , όπου, για να υπάρχει νίκη δεν πρέπει να υπάρχει νικητής."  1919 Φερνάντο Πεσσόα

Κι ένα δύο υστερόγραφα...

Χαρακτήρες που τρέφεστε από την διαμάχη, κοκορομάχοι, ξου λίγο παραπέρα. Γιατί χόρτασα.

Τυπάκια νικητές, δικαστές, θύτες του κερατά...... ξου λίγο παραπέρα. Γιατί ξύπνησα.

Κλάψες παραπονιάρηδες του μισοάδειου ποτηριού, ξου λίγο παραπέρα. Γιατί μπούκωσα.

                                           😒       Γιατί δε γεννιόμαστε ενήλικες ;

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

εντυπώσεις ;