Τετάρτη, Οκτωβρίου 11

δικαίωμα


 
   Ο δικός μου χάρτινος πύργος είναι η επικράτεια των ονείρων μου. Είναι ιδιόμορφα στεριωμένος, αψηφάει. Έχει πιότερη φροντίδα στους εξώστες και βιαστικά θεμέλια. Είναι ανολοκλήρωτος εδώ κι εκεί χωρίς να επηρεάζεται η στατική του επάρκεια. Τουναντίον, για να απειληθεί με κατάρρευση πρέπει εγώ να συγκαταθέσω.   

        Ο δικός μου χάρτινος πύργος δεν επιδέχεται κριτικής. Μάταιος κόπος είναι ο κόπος σου παρορμητικά να τον περιηγείσαι. Θυρωρό δεν έχει, μπες ότι ώρα θες, εγώ όμως σε προειδοποίησα.

        Ο δικός μου χάρτινος πύργος έχει τα σπαθιά με την πλάτη στον κόσμο. Φαίνεται ειρηνικός απ’ έξω. Έχει ντάμες σε κάθε όροφο. Έχει καρό πατώματα και κούπες μερικά απ’ τα λόγια που ‘πες. Δεν έχει ούτε ένα τραπουλόχαρτο σε λάθος θέση. Το μελέτησα. Άλλο κάτι δεν κάνω.

        Ο δικός μου χάρτινος πύργος έχει τα διαμερίσματα που μου είναι αρκετά. Έχει από πίσω βρωμερό ακάλυπτο με σπασμένο παγκάκι κι έχει και βασιλικιά σουίτα. Όταν με πιάνουν τα διαόλια αφήνω το κρεβάτι της σουίτας και κατεβαίνω με μια κουβέρτα στο παγκάκι. Εγώ είμαι η κατσαρίδα του, εγώ κι ο βασιλιάς του.  

       Ο δικός μου χάρτινος πύργος θεμελιώθηκε ιδίοις εξόδοις. Και θα τον πάρω μαζί μου γιατί πιάνει πενήντα δύο χιλιοστά πάχος και δέκα επί πέντε πόντους.

      Μερικές φορές βλέπω τη ζωή, σα το λύκο το κακό, να τον φυσάει με λύσσα. Δικό της το πνεμόνι δικός της κι ο αγέρας. Μπαινάκης βγαινάκης. Είναι σα τα αυτιά του ηλίθιου το κτίσμα μου. Άμα δε θέλω φύσημα εγώ, από τη μία μπαίνεις από την άλλη βγαίνεις.

     Μερικοί λέτε ότι ο άνθρωπος είναι ζώο αλαζονικό. Μετά ξελέτε όμως. Η αλαζονεία μου είναι ισότιμη με των πραμάτων. Θετική αλαζονεία τα πράματα, αρνητική εγώ. Αρνητική τα πράματα, θετική εγώ. Αποτέλεσμα μηδέν. Νόμος της φύσης.

      Ο δικός μου χάρτινος πύργος είναι φτιαγμένος από το προσωπικό μου πλεόνασμα. Από αποκτήματα μετά φόρων.

      Ο δικός μου χάρτινος πύργος δέχεται επισκέψεις με ραντεβού. Δέχεται ξεναγήσεις με υψηλό τίμημα. Δέχεται και εκμίσθωση ορόφων, αλλά μόνον με αντιπραγματισμό.

      Μερικοί λέτε ότι ο άνθρωπος είναι ζώο αγέλης. Μετά ξελέτε. Αγέλης ξεαγέλης, εγώ βλέπω μια ντουζίνα αρκούδες.

      Ο δικός μου χάρτινος πύργος θα ήταν ένα τέρας ευστάθειας εάν δεν… εάν δεν .. εάν δεν ήταν απλώς το  Jenga  μου. Βλέπεις, εγώ γουστάρω να τραβάω τα πιο κρίσιμα στοιχεία του, να τα κοιτάζω στο φως και να τα ξαναβάζω πίσω, κρατώντας την αναπνοή μου. Μερικές φορές τα βάζω πίσω ανάποδα. Δε συμβαίνει τίποτα. Αλλά άμα το πω εγώ να συμβεί… συμβαίνει.

      Μερικοί λέτε ότι  ο άνθρωπος είναι ζώο άγριο. Μετά ξελέτε. Η αγριότης μου είναι ισότιμη με την αγριότητα των πραμάτων. Μεγάλη αγριότητα τα πράματα, μεγάλη εγώ. Μικρή, μικρή. Εγώ έτσι τα βρήκα τα πράγματα. Δεν υπήρξα ο δημιουργός. Ένα απλό χάρτινο πύργο σήκωσα.

      Αυτοί απέναντι, που μοιάζουν με τον δικό μου δηλαδή, τι είναι ;  

1 σχόλιο:

  1. Βάζω τα χαρτάκια μου στη σειρά, στρατιωτάκια, να φτιάξω κάτι χάρτινο, σαν τον πύργο σου.
    Μετά το μετανιώνω, αμφιβάλλω, λέω πως προτιμώ τις στέρεες κατασκευές.
    Οι "ντάμες" μου γίνονται απαιτητικές, δεν χωνεύει η μία την άλλη, διεκδικούν μοναδικότητα. Να παίζουνε κουτσό μονάχες τους, σε καρώ πλακάκια.
    Φοβάμαι τον αέρα της ζωής, κι έπειτα, μια στεντόρεια φωνή μέσα μου λέει πως θα αντέξω.
    Τα παράθυρά μου είναι ανοιχτά, το σπίτι όμως δεν είναι διαμπερές. Ο αέρας που θα μπει, δύσκολα φεύγει.
    Γυρνώ την πλάτη στην αλαζονεία, προτιμώ τη φιλαρέσκεια.
    Στερεύω από πλεόνασμα, ωστόσο, πάντα, λίγο απόθεμα μου βρίσκεται. Για τις ανεκπλήρωτες αλλαγές.
    Πουλάω με πίστωση, και επισφάλεια περίσσεια. Ξεχνάω τις αντικαταβολές, δεν παίρνω τα μισθώματα και
    πάντα καταλήγω χρεωμένος. Καταφύγιο με υποθήκη; μεγάλη αντίφαση κι αυτό..
    Δεν ήμουνα ποτέ δυνατός, με γοήτευε η τρυφερότητα. Είμαι καταδικασμένος συνεπώς, αλλά το χαίρομαι... Μιχάλης

    ΑπάντησηΔιαγραφή

εντυπώσεις ;